Als je slachtoffer bent geworden van oplichting kan dit emotioneel moeilijk zijn.
Naast de financiële schade kun je ook last hebben van angst, schaamte, stress en een beschadigd vertrouwen in mensen.
Hoe kun je hiermee omgaan? Je staat er in elk geval nooit alleen voor wanneer je bent opgelicht!
We adviseren om altijd aangifte te doen bij de politie! Maak daarnaast ook melding bij ons van het feit dat je bent opgelicht via ons klantenserviceformulier.
Zorg er wel voor dat je het advertentienummer of telefoonnummer van de dader hebt, anders kunnen we je melding niet registreren. Wanneer een advertentie inmiddels verwijderd is na oplichting, kunnen wij de melding helaas niet meer registreren.
Stuur je melding via het klantenserviceformulier of stuur een e-mail naar: [email protected]
Beschrijf in je melding zo uitgebreid mogelijk wat er is gebeurd, geef ons zoveel mogelijk informatie zoals:
- Advertentienummer.
- Telefoonnummer van de persoon met wie je contact hebt gehad.
- Naam van de persoon met wie je contact hebt gehad, indien bekend adresgegevens.
- “Relevant” bewijsmateriaal (dit kunnen b.v. e-mails en / of screenshots van Whatsapp gesprekken zijn waaruit blijkt
dat je bent opgelicht. Indien je betaald hebt, zonder dat de gemaakte afspraken zijn nagekomen, dan ontvangen wij
ook graag een betaalbewijs.
Bewaar in ieder geval altijd alles wat als bewijs zou kunnen dienen.
Wij zullen de door jou gemelde gegevens discreet behandelen en nooit aan derden geven.
LET OP: Meldingen met “vermoedens” van oplichting zonder enige onderbouwing kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Het is ook niet nodig om een adverteerder meer dan 1 keer te melden.
Wat is oplichting?
Wat is oplichting precies? ››
Hoe bescherm ik mezelf tegen oplichting?
Tips en adviezen hoe je jezelf kunt beschermen tegen oplichting ››